Harold House Moore Plays To Dr
نوشته شده توسط : Tara79f

<p> این مسأله حکایت از نوعی سبک زندگی جهانمحلی دارد که افراد با وجود روی آوردن به قومیت خود، از عام گرایی و فرآیندهای حاکم بر دنیا نیز تأثیر میپذیرند. برنامههای علمی صدا و سیما، بهویژه مستندهای شبکه چهار و اخبار مختلف ماهواره به همراه برنامههای علمی دیگر بخش زیادی از وقت این افراد هنگام تماشای تلویزیون و ماهواره را به خود اختصاص میدهد. با این حال، برخی از بررسی های ضعیف و برنامه ریزی مجدد کنسرت ها توجه منفی رسانه ها را به همراه داشت. این واقعیت که جذب تلفن های همراه به حدود 5 میلیارد در سال 2010 ر هنر موسيقي موجب شد که بسیاری از کتابخانه ها به ارائه خدماتی بپردازند که مراجعان بتوانند آن را در این صفحه نمایش های کوچک استفاده کنند. در این مقاله سعی شد ارتباطی نظاممند میان مفاهیم دریدایی و افکار نیچه ایجاد شود. دریدا در حواشی فلسفه در عبارتی که نیچه را با والری مقایسه میکند، چکیده آنچه را در نیچه برجسته میبیند فهرست میکند: «تردید نظاممند به متافیزیک در مقام یک کلیت، نگرش صوری به گفتمان فلسفی، مفهومِ فیلسوف - هنرمند، مطرح کردن پرسشهای رتوریک و فلسفی از تاریخ فلسفه، شک کردن به ارزشِ حقیقت (یک قراردادِ به خوبی کاربست یافته)، ارزشِ معنا و هستی، ارزشِ «معنای هستی»، توجه به پدیده اقتصادی نیرو و تفاوت میان نیروها و غیره» (Derrida, 1982:.362-3). از آنچه تا کنون دیدیم پیداست که دریدا در این تردیدها و پرسشها و حتی در مطرح کردن مفهومِ فیلسوف - هنرمند (که در دریدا به فیلسوف - ادیب بدل میشود) با نیچه همراه است.</p>

<p> اینفلوئنسر مجازی الجی برای تبلیغ یک ربات! مسئله اساسی در این پژوهش تحلیل تلاشهای روشنفکران برای تعریف و تعیین یک هویت ملی ایرانی است. «نه اینکه کلمه نوشتار دیگر نشانگر دالِ دال نباشد، بلکه به نظر میرسد که به شکلی شگفت آور، دالِ دال دیگر معرفِ یک جفتِ عرضی و یک عنصر ثانوی فرودست نیست» (دریدا، 1390: 18). آیا دریدا کاری جز تبعیت از این دستور نیچهای انجام میدهد؟ «یک خصلتِ ویژه فیلسوفان آن است که واپسین و نخستین را به جای یکدیگر مینشانند، یعنی آن را که آخر سر میآید - و ای کاش که هرگز نمیآمد! - آن «بالاترین مفهومها»، یعنی کلیترین و تهیترین مفهومها، آن ته بخارِ دیگ جوشِ واقعیت را به نام سرآغاز در سرآغاز مینشانند. کانیه وست خلاصهای را برای دکتر دره نوشت و در آنجا آهنگ دکتر دره "Xxplosive" را به عنوان جایی که "کل صدایش را از آنجا دریافت کرد" نوشت. وی با ربع قرن اختلاف درست مانند شوستاکویچ 69 سال زندگی کرد لیکن زندگی او در دوران خوبی نبود اوج اختناق کمونیستی و زمانی که مرتب آهنگسازان و هنرمندان مورد انتقاد های شدید قرار می گرفتند، بهر حال 27 سمفونی نشان گر احساس عمیق آهنگساز است، موسیقی وی بدیع، بسیار پراحساس و در نهایت درام و تراژیک است و نوای قلب خود را ترسیم می کند.</p>
<p> مترجمی که سیاست برای او چارچوبی را مشخص کرده باید در ترجمۀ خود نسبت به انتخاب این واژگان حساسیت به خرج دهد و در ترجمۀ خود از واژگانی استفاده کند که در راستای سیاستهای آن رسانه باشد. پس عجیب نیست که دریدا در نیچه متفکری را میبیند که نه تنها به تفسیر و چشمانداز اهمیت میدهد بلکه آنها را ریشهای میسازد. در واسازی با خوانش و تفسیر سر و کار داریم و این خوانش و تفسیر، منبع اصلی معناست و این بدان معناست که هیچ «منبع معجزه آسایی» و هیچ «شیء فی نفسه»ای برای معنا وجود ندارد (نیچه، 1384: 83). دریدا خود نیز همواره با احترام خاصی از نیچه یاد میکند و او را متفکرِ تفاوتِ فروکاست ناپذیر میداند. همچنین میتوان نخستین جلوههای تفاوت فروکاست ناپذیر یا همان دیفرانس دریدایی را در نیچه دید: «روزگاری دگرگشتن و تغییر کردن و شدن را در اساس دلیلِ (وجودِ) نمود میدانستند و نشانهای از آن که میباید چیزی در کار باشد که ما را به خطا میاندازد اما امروزه، به عکس، (بر آنیم که) چیزهایی که «عقل» ما را به پذیرششان وا داشته، یعنی یگانگی، این همانی، ماندگاری، جوهر، علت، شیئیت، و هستی ما را دچار خطا و ناگزیر از خطا میسازند» (نیچه، 1381: 48، با تغییر اندک ترجمه ) آیا این چیزی جز نخستین گام در فلسفه تفاوت است؟</p>
<p> اما حق تا ابد با هراکلیتوس است که میگفت «بود» (هستی) افسانهای پوچ بیش نیست. او در «حکمت شادان» میگوید: «جنبه نظرگاهی وجود و هستی تا کجاست؟ خسرو فرشیدورد با توجه به کار آماری مسعود فرزاد در خصوص اوزان فارسی، پراستعمالترین اوزان را زیباترین آنها میداند و میگوید: سه وزن «فاعلاتن فعلاتن فعلات»، «مفعول فاعلات مفاعیل فاعلات» و «مفاعلن فعلاتن مفاعلن فعلات» زیباترین وزنهای شعر فارسی هستند. صدا با برآمدی رو به افول، حادثه را دنبال میکند و در نهایت با تحریری بهجا، قضاوت مطلق قضا را بر کرسی قدر مینشاند. ادامه کوچ بازیگران به وادی موسیقی با «قرچ قوروچ» علی صادقی! نتیجهای که از این ارتباط حاصل میشود این است که دریدا در مقام فیلسوفی که با سنت فلسفی درگیر است، مسائل این سنت را به دقت و ظرافت مورد بررسی قرار داده، در پیشبرد این مسائل گامهایی قابل توجه برداشته است. هیوستون آلبوم جدید خود را به نام I Look To You را در آگوست 2009 منتشر کرد. دریدا در تفکر خود به خواندن اصالت میدهد. این پژوهش، دریچۀ هنر موسيقي ی را روی پژوهشگران ترجمه و فعالان عرصه رسانه بازگشایی میکند و به مترجمان، مهارت لازم را در تعامل با متون رسانهای میدهد. صادق شیخزاده نفر دوم فستیوال موسیقی ICM اتریش شد گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز آرشیو خبرموسیقی کد مطلب: ۳۳۰۷۰ ارسال به دوست نسخه چاپی خواننده جوان آواز ایرانی رتبه دوم فستیوال موسیقی «ICM» اتریش را برای ایران کسب کرد. </p>

 




:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 20 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: